תפריט

רעב להצלחה: רישום פטנטים מזון

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על "פטנט"? ככל הנראה, עולה בראשכם תמונה של מוצר טכנולוגי – מאפליקציה חדשנית ומשנה חיים ועד מכשור רפואי המציל חיים. חשוב לדעת, שמתבצעים רישומי פטנטים גם לטכנולוגיות העוסקות באופן ישיר או עקיף במזון. תעשיית ה-foodtech הולכת ומתפתחת, והודות לה נהנים רבים ברחבי העולם מייצור ואספקה של מזון ושתייה, שפע אדיר, זמינות גבוהה ואיכות.

כשמדברים על רישום פטנטים של טכנולוגיית מזון, מדברים לרוב על הטכנולוגיות שעומדות מאחורי פיתוח של מוצר מסוים ולא על המוצר עצמו. עם זאת, ישנם מקרים בהם גם מוצר יוכל לקבל מעמד של פטנט, אם הוא עומד בתנאי הסף לרישום פטנט – חדשנות, התקדמות המצאתית, שיוך לעולם טכנולוגי ובעל תועלת.

רישום פטנט מזון

איך מתבצע רישום פטנטים של טכנולוגיית מזון?

פטנטים מתחום ה foodtech- אינם שונים מפטנטים המשויכים לתחומים אחרים, לפחות בכל הקשור לתהליך הרישום שלהם. לצורך רישום מוצר או טכנולוגית מזון, יש לעבור את תהליך הרישום של בקשת הפטנט במלואה. מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עורך פטנטים מנוסה שינהל את התהליך בעבורכם:

מלאו פרטיכם מטה ונציגנו ישמחו לענות לכם על כל שאלה שתצוץ

    • בחינה יסודית של האמצאה ובדיקה אם היא עומדת בתנאי הסף הבסיסיים
    • בדיקות במאגרי מידע שונים כדי להבטיח כי לא רשום פטנט דומה לאמצאה שלכם
    • כתיבה טכנית –  מפורטת ומדויקת, העומדת בסטנדרט של רשות הפטנטים
    • הגשת הבקשה לרשות הפטנטים, המתנה לפידבק והמשך התהליך אל מול הגורמים הרלוונטיים 

    "האם ניתן לרשום פטנט על מתכון ייחודי שפיתחתי?"

    התשובה אולי תאכזב אתכם, אך לרוב היא שלילית. לא ניתן להגן בזכויות יוצרים וודאי שלא לקבל פטנט על מתכונים. עם זאת, במידה ומתכון שכתבתם הועתק במלואו בשיטת "העתק-הדבק" מאתר המתכונים שלכם לאתר אחר, ובמיוחד לאתר מסחרי הרי שניתן לטעון כי התבצעה הפרה של זכויות יוצרים.

    "אני מעדיף להגיש בקשה לבד וכך לחסוך את הכסף"

    הגשה עצמאית של הבקשה לרשות הפטנטים אמנם אפשרית, אך היא לא מומלצת. הצלחה של רישום פטנט על טכנולוגית מזון דורשת ידע בכתיבת פטנט ולאו דווקא ידע בטכנולוגיה עצמה. אמנם הפיתוח שלכם, אך אם הבקשה לא תוגש כראוי, הרי שאתם עלולים לקבל סירוב והטכנולוגיה תהפוך לנחלת הכלל. 

    אנו מזמינים אתכם להסתייע בשירות של עורכי הפטנטים שלנו – בעלי ניסיון עשיר, ידע רב ובקיאות מלאה בכל הדרישות, ההנחיות, החוקים והכללים לפיהם יש לערוך בקשה. אנו נסייע לכם לאפיין את הפטנט שלכם בצורה משכנעת ומקצועית, נתאר אותו בכתיבה טכנית קפדנית, נצרף את כל האישורים והמסמכים, נדריך אתכם באשר לתשלום האגרות ונגיש את בקשתכם. 

    לפרטים נוספים אודות תהליך רישום פטנטים מזון, התקשרו אלינו – 077-9971115